58008, м. Чернівці, вул. Прутська 23-А
канцелярія: +38 (0372) 58-49-82
тел./факс: +38 (0372) 55-37-53

Новини
 
« назад до переліку

12.03.2018    
Що потрібно знати споживачу про заміну та повірку лічильників

У рамках виконання Інвестиційної програми обленерго продовжує реконструкцію, ремонт та оновлення електричних мереж в області. Велика увага й значні резерви виділятимуться цього року, в тому числі, й для забезпечення споживачів електроенергії області якісними та надійними приладами обліку.

Відтак, надаємо роз’яснення на ключові питання щодо встановлення нових лічильників, які цікавлять споживачів.

 

Хто є власником приладів обліку?

* Усі лічильники, встановлені населенню, є власністю ПрАТ «ЕК «Чернівціобленерго». У тому числі й ті прилади обліку, які придбали абоненти за свої кошти, енергопостачальна компанія приймає на свій баланс, відповідно здійснює ремонт, повірку та обслуговування коштом обленерго. Зверніть увагу, попри те, що товариство несе відповідальність за якісну роботу цього обладнання, за збереження лічильників у квартирах та цілісність пломб на них відповідає споживач.

* Юридичні особи та фізичні особи-підприємці на власний розсуд вирішують за яким тарифом їм споживати електроенергію і який тип лічильника встановлювати. Прилади обліку, як правило, є їхньою власністю і, відповідно, встановлення, заміну, повірку чи ремонт лічильників вони здійснюють за власні кошти.

 

Чи має Компанія право без згоди споживача поміняти лічильник у його помешканні?

Згідно з «Правилами користування електричною енергією» енергопостачальна компанія має право за власні кошти здійснювати заміну, повірку та обслуговування приладів обліку для побутових споживачів.

У випадку, якщо оселя споживача потрапить під дію Інвестиційної програми з реконструкції електричних мереж, власник помешкання у разі крайньої потреби матиме можливість змінити день і годину, заплановану працівниками обленерго для робіт із заміни лічильника.

 

Чому міняють лічильники у тих оселях, де прилади обліку добре працюють і пройшли повірку?

Компанія розробляє і затверджує Інвестиційну програму, згідно з якою послідовно втілює план реконструкції електромереж області. Відповідно на визначених проблемних територіях здійснюються планові роботи з оновлення електрообладнання задля покращення якісного постачання електроенергії споживачам. Такі роботи є багатоплановими й комплексними: проводиться технічна перевірка електромережі до помешкання побутового споживача, зокрема частково або повністю оновлюється електрообладнання на всій лінії живлення. А саме, трансформатори, опори, самоутримний ізольований провід (СІП) та інше необхідне обладнання, у тому числі й поквартирні прилади обліку (лічильники).

Варто зазначити, що енергопостачальна компанія замінює моделі лічильників минулого покоління на нові багатотарифні (зонні). Ці прилади обліку – сучасне, надійне і захищене від перенапруг обладнання, яке здатне суттєво покращити якість постачання електроенергії чернівчанам. Крім того, у багатоповерхівках, де триває заміна лічильників, встановлюється додаткове спеціальне обладнання, яке дає змогу дистанційно зчитувати показники з лічильників споживачів. Відтак, надалі мешканців такого будинку майже не турбуватимуть контролери (не рідше ніж раз на півроку), щоб зафіксувати обсяги споживання електроенергії.

 

Що робити, якщо лічильник зламався?

Споживач зобов’язаний негайно повідомити енергопостачальну компанію про недоліки в роботі приладу обліку. У найкоротші терміни працівники обленерго демонтують зазначений лічильник, роботу якого перевірить експертна лабораторія. Якщо результати експертизи підтвердять, що прилад обліку вийшов з ладу не з вини споживача, Компанія власним коштом здійснить заміну приладу обліку.

На час повірки чи ремонту лічильника у помешканні споживача встановлять інший прилад обліку.  

 

Який період повірки лічильників?

Кожен тип лічильника має cвій міжповірочний інтервал, який  встановлюється заводом-виробником та Держспоживстандартом.

Зокрема, індукційний лічильник повіряють, як правило, один раз на 6-8 років залежно від типу приладу.

Електронний лічильник, як правило, повіряють один раз на 8-16 років, залежно від типу.

Повірку приладів обліку електричної енергії для населення енергопостачальна компанія проводить власним коштом.

 

Що таке багатотарифний (зонний) лічильник?

Зонний – електронний лічильник, який фіксує спожиті кіловати електроенергії за різними тарифами упродовж доби. Двозонні лічильники обліковують витрати електроенергії за двома тарифами: денним та нічним. Такий лічильник дає змогу економити на електроенергії, оскільки вночі – з 23.00 до 7.00 – обладнання рахує спожиті кіловати за вдвічі дешевшим тарифом, ніж вдень. Тому зонний облік вигідний тим споживачам, які використовують електроенергію у великих обсягах, користуються електроопаленням або користуються вдома винятково електроприладами.

 

До речі.

Більш детальну інформацію про встановлення, заміну та експлуатацію приладів обліку споживачі можуть отримати на офіційному сайті обленерго www.oblenergo.cv.ua у розділі Куток споживача – Законодавча база (читати «Правила користування електричною енергією для населення») або Куток споживача – Інформація про прилади обліку електричної енергії для населення.

В обленерго працює Інформаційно-консультаційний центр, фахівці якого надають безкоштовні консультації з питань електропостачання.

Тел. (0372) 58-49-10.

 

Прес-служба ПрАТ «ЕК «Чернівціобленерго»